• Ana Sayfa
  • Yardım
  • Ara
  • Giriş Yap
  • Kayıt
Sayfa: [1]
Gönderen Konu: Bolu Dağı Tüneli  (Okunma Sayısı 4175 defa)
goxel
Yönetici
Usta Madenci
*******
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1231



Üyelik Bilgileri Site
« : Haziran 17, 2010, 03:56:02 ÖÖ »
Bolu Dağı Tüneli



1977 yılında Helsinki Nihai Senedi doğrultusunda 10 Avrupa  ülkesinin katılımıyla imzalanan ve Birleşmiş Milletler Avrupa Ekonomik Komisyonu ile Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı desteğinde halen devam eden TEM  (Kuzey-Güney Avrupa Otoyolu) Projesi, Türkiye  sınırları içinde Kapıkule'den başlayıp İstanbul-Ankara üzerinden devam eder. Anadolu Otoyolu, Gümüşova-Gerede kesimi de bu güzergah üzerinde TEM  projesinin bir parçasını oluşturur.

Bolu Dağı Geçişi, Gümüşova-Gerede otoyolunun 30. kilometresindeki Kaynaşlı'dan başlayarak, Doğu yönünde Asarsuyu Vadisi boyunca ilerleyip Bolu Dağı'nı bir tünelde geçer ve Yumrukaya mevkiinde sona erer.

Bolu Dağı Geçişi Projesi için 1990 yılında ihaleye çıkılıp, ihaleyi İtalyan Astaldi firması yüklenmiştir. Bolu Dağı Geçişi Projesi içinde yer alan Bolu Dağı Tünelinde ilk kazı işlemi ise 1993 yılında başlamıştır.

Toplam 25,5 kilometre uzunluğundaki Bolu Dağı geçişinde, 4,6 kilometre uzunluğunda 4 adet viyadük, yaklaşık 900 metre uzunluğunda 3 adet köprü, yaklaşık 2 bin 900 metre uzunluğunda Bolu Tüneli yer alır. Bugüne kadar 2 kez sel, 2 kez de depreme maruz kalması nedeniyle projede bazı gecikmeler meydana gelmiştir. Bolu Dağı Tüneli 3 geliş, 3 gidiş şeritli olmak üzere, çift tüp olarak inşaa edilmiştir.

Ankara yönüne doğru olan sağ tüp 2 bin 788 metre, İstanbul yönündeki sol tüp ise 2 bin 954 metre uzunluğundadır. Bolu Dağı Geçişi Projesi, genellikle Bolu Tüneli Projesi olarak anılır, ancak tünel projenin 2,9 kilometrelik bölümünü oluşturur. Projenin yaklaşık yüzde 35'i tutarındaki 283,5 milyon dolar Bolu Tüneli için kullanılmıştır.

Bolu Dağı Tüneli, 23 Ocak 2007 günü Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ve İtalya  Başbakanı Romano Prodi'nin katıldığı bir törenle hizmete açılmıştır. Açılışta kurdele kesimini, Başbakan Recep Tayyip Erdoğan ile İtalya Başbakanı Romano Prodi'nin yanı sıra Devlet Bakanı Ali Babacan, Bayındırlık ve İskan Bakanı Faruk Özak, Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım ile Astaldi firmasının Yönetim Kurulu Başkanı Paulo Astaldi  birlikte yapmıştır.

Maliyet: Yaklaşık 1 milyar dolar

Ankara-İstanbul tüpü: 2954 metre

İstanbul-Ankara tüpü: 2788 metre

4 bin 644 metre 4 viyadük

9.7 milyon metreküp kazı yapıldı.

7.7 milyon metreküp dolgu yapıldı.

1.3 milyon metreküp beton döküldü.

177 bin ton betonarme demiri kullanıldı.

65 bin metre dökme kazık çakıldı.[1]
Kayıtlı
MadenTurk.org Reklamlari

FthKaya
Müsteşar
Usta Madenci
*****
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 170



Üyelik Bilgileri Site
« Yanıtla #1 : Haziran 24, 2010, 04:11:25 ÖS »
ben geçtim bnun içinden çok değişik bir olay yha Kahkaha
Kayıtlı

Siz Aydınlıkta Yaşayın Diye Biz Karanlığı Kazıyoruz...
goxel
Yönetici
Usta Madenci
*******
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 1231



Üyelik Bilgileri Site
« Yanıtla #2 : Haziran 24, 2010, 04:53:56 ÖS »
evet bende istanbula giderken geçtim çok uzun geliyo insana ..
Kayıtlı
aoyilmaz
Çaylak Madenci
*
Çevrimdışı Çevrimdışı

Mesaj Sayısı: 4


Üyelik Bilgileri
« Yanıtla #3 : Şubat 22, 2012, 04:27:59 ÖS »
wefqe
Kayıtlı
Sayfa: [1]
Yazdır
Gitmek istediğiniz yer: